Sverige!

Hej!
Nu ar det andra gangen eller kanske tredje det kommit sno har! Mindre an 1 cm... men det ar i varje fall vitt pa marken. Det har dessutom borjat bli kallare. Pamindes av sverige nar jag kande en kall vind blassa mig i ansiktet, vilket konstigt nog var harligt!
Allt som paminner mig om Sverige har borta gor mig glad :) Nar jag snackar med nagon pa skype dar hemma sa blir jag pa varsta goda humoret. Nar jag ser ett namn som harstammar fran sverige blir jag glad, nar jag hor att nagon har familj som harstammar fran Sverige blir jag glad, nar jag hor att nagon hade en brevvan fran Sverige blir jag glad, allt som paminner mig om Sverige gor mig glad.
En morgon for nagra dagar sedan var jag trott och kande mig allmant sur. Da bojde sig den kinesiska utbytesstudenten bakat och jag ser tre kronor och det star "Sweden" pa hennes arm. Jag blev varsta glad hehe. De visade sig att kinesens foraldrar hade gett trojan till henne och dom hade da formodligen varit i Sverige. Ser spar ifran sverige lite har och dar har borta. Som nar vi skulle lamna av Caroline pa flygplatsen i Kansas City. Vi akte forbi ett kopcenter och jag ser en stor butik som heter "Nordstrom". Da sager jag: "Nordstrom that is a Swedish name, that maybe is Swedish". Da sager Caroline och Mardee lite retsamt "Yeah right, you say that everthing is from Sweden". Sedan kollade jag upp deras hemsida och det visade sig att det var en svensk pojke som kom till USA nar han var 16 ar som startade foretaget och det ar ett valdigt stort foretag. Och det fick Mardee och Caroline sedan hora och da var dom inte sa kaxiga!
Kanner i varje fall att jag ar valdigt stolt over att vara Svensk, inser nu hur bra vi har det och hur mycket mer rattvist det ar. Sverige har dessutom ett bra rykte har borta! Sa va stolt over att vara svensk nu! (pa ett icke sverigedemokratiskt satt)
Och har har vi en liten svensk patriot
Hors!

Kommentarer
Postat av: farmor

Känner igen det du berättar om Sverige, när vi betalade med Visa så utropade ofta expediten from sweden och ibl började ngn gråta och säga "My grandmother come from sweden" o.dyl.Inte så mycket i Florida där är människorna mer från mellan amerika, det talas spanska mycket där.

Kram farmor och farfar.

2012-01-12 @ 13:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0