Kansas då!

Hej!

Som jag skrev i det tidigare inlägget så ska jag alltså till Kansas! Inte riktigt den stat som jag trodde att jag skulle komma till men efter lite betänketid så tror jag att jag gillar den :) Visst skolan är rätt liten och så men det kanske bara är positivt, då det förmodligen blir lättare att ta sig in i skollag så som i basket tex.

Som ni ser så ligger Kansas ganska precis mitt i landet! Det bor 2,8 miljoner där vilket är ganska lite om man jämför med andra stater. Största staden heter Wichita och där bor det ca 380 000 invånare, dock är Kansas city större om man räknar med den delen som ligger i Missouri också på ca 2 milj inv.(Kansas City ligger alltså i två stater).
Jag bor och går i skola i Herington som ligger där det röda är på kartan. Det är en liten ort på 3000 invånare. Jag har mailat familjen och fått svar nu! Har fått lite nya uppgifter så dom gamla stämmer inte riktigt, min välkomstfamilj har 5 barn men bara tre som fortfarande bor hemma, dom har hästar, kor, getter och hundar och i mailet skriver dom att dom bor på en liten "farm" (som jag tolkar som bondgård). Blir spännande att se hur det går...
Herington ligger ungefär 2 timmar från Kansas City, 1,5 timmar från Wichita och den närmsta lite större staden är är Junction City (där finns tex Wal-mart) ligger en halvtimme ifrån.

Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Nanna Nilsson

Fin blogg according to me// Nanna

2011-09-08 @ 17:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0