Ambassaden!

Tja!
Nu äntligen är visum tjaffset över, riktigt sköönt! Iofs så var det inte allt för jobbigt :)
En mindre sak att oroa sig över iaf :)
Igår var jag alltså på ambassaden och från början gick allt ovanligt smidigt, jag fick skjuts dit av min snälle farbror och var där och började köa runt halv 9. Säkerhetskontrollen gick bra och allt flöt på som det skulle. Men när jag kom fram till båset där man ska lägga fram alla papper och brev och papper och pass och allt möjligt så berättar hon i båset att jag inte hade tillräkligt med frimärken... (FAN, FAN, FAN tänkte jag, fick lite smått panik!) Jag hade faktiskt ingen aning om hur det är att skicka brev och hur porto funkar. Jag trodde liksom att det skulle räcka med två frimärken eftersom passet väger under 100 gram och ska skickas inrikes.. Men nu har jag lärt mig ;) jag hade ju då missat att det stod i instruktionerna att man skulle ha frimärken för 67 spänn.. Hon i kassan säger åt mig att det är för lite stamps och att jag måste buy 51 more, Jag ba "51 more stamps?!", "No stamps for 51 krons".. Hon gav mig en liten karta och berättar vart jag ska gå och köpa. Hon säger också åt mig att jag ska komma direkt till båset istället för sitta och vänta igen. Så med min karta beger jag mig ut för att köpa frimärken, på kartan så ser jag ju att stället för frimärken ligger på andra sidan av grannbyggnaden, inte allt för långt såg det ut som. Jag går och går, det visa sig att det var MYCKET längre än vad det såg ut på kartan. Kanske 12 minuter senare är jag framme vid det ställe där dom skulle sälja frimärken. Jag frågar han i kassan efter frimärken men han säger att dom har slut men att posten finns en bit bort på gatan. Jag fortsätter min långa vandring och går i cirka 5-6 minuter längre bort. Äntligen är jag framme vid posten och köper frimärken för 51 spänn. Jag vandrar tillbaka i en lite högre takt och är förmodligen framme vid ambassaden 35 minuter efter att jag lämnat den. Väl inne i väntrummet får jag vänta på en familj som står framme vid båset. Just då hör jag någon säga typ "Nils, explorius" och det visa sig vara Natalie och Jens från explorius som också satt där och väntade.
Så jag slog mig ner bredvid dom. Faktsikt jätte trevligt att träffa dem trots all stress!
När familjen framme vid båset är klar så går jag fram till båset och ska lämna in alla mina papper och brev och papper och pass och allt möjligt så plötsligt säger hon att jag skulle ha köpt frimärken för 55 krons.. (FAN, FAN, FAN och åter FAAN! tänkte jag). Men hon skrattar till lite och säger att det går bra ändå för det var så lite som saknades. När jag är klar vid båset sätter mig igen vid Natalie och Jens och snackar lite, vilket var trevligt. Så småningom om ropar dom sedan upp mitt namn och jag får gå fram till en disk där dom typ bara frågar mig ifall jag vet vart jag ska och ifall jag ser fram emot mitt utbytesår.

Efter det var jag klar med visumet!! Lättnad!
Amerikanska Ambassaden - Ett rikitgt palats som förmodligen är formad av någon grym arkitetkt.. ja.

Ha de bra! Hörs!

Kommentarer
Postat av: amanda utbytesstudent Washington 11/12

Hej! Har du lust att ändra till Washington på min länk? :)



Din header ä förresten väldigt snygg! Vilket program har du gjort den i? Skulle vilja ha något liknande, har försökt massa gånger men har ju inte PS plus att jag är så oteknisk.

2011-07-30 @ 22:42:58
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0